Už žádné výmluvy

Chybí vám čas, peníze, možnosti, vůle, morální podpora a sportovní oblečení. Na druhou stranu zjevně nepostrádáte milion a jeden argument, proč právě vy prostě cvičit nemůžete.
činky, boty, míč a rukavice
Asi vám neřeknu žádnou novinku, ale váš problém není ve vašich líných svalech, ale v neochotném mozku. Změna musí začít právě tam. Přestaňte s výmluvami, neopakujte pořád dokola sobě i ostatním, kolikrát jste se snažili s cvičením začít a kolikrát jste selhali. Co bylo, bylo, od teď může vaše sportovní a zdravá budoucnost nabrat zcela nový směr.
Naprosto klíčové pro vás je vytvořit si návyk, toto tvoření trvá 66 dní, tedy 9 týdnů a 3 dny. Ano, je to dlouhá doba, ale pokud vydržíte, stane se pro vás cvičení tak zajetou rutinou jako čištění zubů.
K vytvoření návyku samozřejmě budete potřebovat pevnou vůli. Vůle má velikou výhodu. Vy si sice myslíte, že když máte slabou vůli, nic nenaděláte a jste odsouzeni k neúspěchu, ale tak to nefunguje. Vůle je jako sval, čím více ji budete posilovat, tím silnější bude. Možná ze začátku budete potřebovat něčí pomoc. Pokud jste jemná povaha, bude stačit partner na cvičení nebo citlivá kamarádka kontrolující vaši aktivitu. Na zaryté vymlouvače bude platit v případě vynechání cvičení jedině nepříjemný trest, na jehož plnění bude dohlížet nelítostný kamarád.   
potřeby na posilování
Nejpodstatnější věcí, která vám značně ulehčí motivaci je najít si styl cvičení, který vám bude vyhovovat. Jestli se nudíte při jakémkoliv pomalém pohybu, zapomeňte na pilates. Pokud nesnášíte skupinové sporty, rozhodněte se pro individuální. Prostudujte, jaké máte možnosti, které určuje vaše lokalita, váš časový harmonogram a samozřejmě vaše finance. Doba se změnila, na scénu se dere celá řada pro Česko nových sportů, třeba vás nějaký zaujme.
Možná jste skutečně vytížení – nemáte příliš mnoho času, bydlíte v úplném zapadákově – nabídka sportů není nulová, ale minusová, nebo si nemůžete dovolit do pohybu investovat téměř nic. Ano, pravděpodobně vám to zabrání v určitých druzích cvičení, ale i pro vás naděje umírá jako poslední, v tomto případě dokonce ani neumírá. Máte nohy, choďte na dlouhé procházky (pro hodně velké pecivály) nebo běhejte. Máte doma internet a koberec – existuje nespočet videí, jak na zahřátí, tak na posilování i protahování každé partie těla. Každé video je jinak dlouhé, můžete si zvolit to, co vám vyhovuje.
Nejdůležitější je začít a to neznamená, že najednou jakožto naprostý neběžec jdete tvrdě za svým cílem a chcete každý den uběhnout 10 kilometrů. Začněte rozumně, tak, ať vás pohyb baví, ať se vám neznechutí. Věřte, že v dnešní době, kdy je vaše psychika zaměstnaná téměř neustále a sedavý život kazí nejen záda, bude pro vás pravidelný, zábavný pohyb zdravým potěšením.