Co s tou hromadou karet?

Pod příslibem všemožných výhod shromažďujeme trpělivě spoustu karet. Jedna je slevová, jiná je V.I.P., další je zákaznická či věrnostní. S jakými programy, kterými obchodníci lákají nové a udržují stálé zákazníky, se můžeme setkat?

SLEVY, SLEVY, SLEVY!
Na to slyší většina lidí. Na pokladně se nás slečna zeptá, jestli už máme jejich výhodnou kartičku a upozorní nás, že kdybychom ji měli už na tento nákup, měli bychom ho za pakatel. A tak si zařídíme slevovou kartičku, na které je drobným písmem dodatek, že slevy platí na nezlevněné zboží, pouze na nové kolekce a nevztahuje se na dětské oddělení.

ZA VĚRNOST SE ODMĚŇUJE
Nabídka jen pro stálé zákazníky, kteří se k nám rádi vracejí! Tyto programy se většinou opravdu vyplatí hlavě těm, kteří v daném obchodě nakupují pravidelně. Obvykle se jedná o sbírání bodů za určitý utracený obnos, které pak lze směnit za zboží nebo slevy. Věrným zákazníkem se však stáváme už ve chvíli, kdy nám kartu prodavačka nabídne.

PŘIVEĎTE K NÁM SVOJE PŘÁTELE
Odměna jako provize za přivedené zákazníky. Tuto formu volí především internetové obchody, ale používají ji i ty kamenné. Za to, že nakoupí náš známý dostaneme slevu nebo jinou výhodu, podmínkou ale často je, aby se dotyčný obchodu taky „upsal“.

DESÁTÉ, DVACÁTÉ, PADESÁTÉ…
Každá desátá káva zdarma, na druhý pár bot deset procent sleva, čtyři plus jedno tričko zdarma… Kdo z nás ještě podobné akce nevyužil, ať vyhodí všechny svoje slevové kartičky! Pravidla těchto věrnostních strategií jsou obvykle velmi jednoduchá a mezi zákazníky jsou proto oblíbené. Kámen úrazu je často v tom, že než nasbíráme všechna potřebná razítka, kartičku založíme nebo ztratíme.

JEDNA MÍSTO DESETI
V poslední době se obchodní centra snaží navnadit zákazníky možností využívat pouze jednu slevovou kartu do celého centra. Ta by měla fungovat ve všech obchodech, z nichž si každý určí výši a podmínky slevy. Otázkou však je, zda jsou všichni obchodníci ochotní toto lákadlo respektovat.

Ať už slouží karty jednotlivých obchodů k čemukoliv, ať jsou užitečné či ne, ve valné většině případů se jejich pořízení pojí s nepříjemným poskytováním osobních údajů a newsletterem, který zahltí naši e-mailovou schránku.